00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Wojz
arrow Razem: 9774

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 182
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 182

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


NA PROGU UNII EUROPEJSKIEJ SZANSE DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW
 

red.nauk.MARCIN NOWAKOWSKI red.nauk.MARCIN NOWAKOWSKI - Inne książki
31,40 zł 15,70 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 14,95 zł)
(RABAT 50% )

NA PROGU UNII EUROPEJSKIEJ SZANSE DLA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

Wydawnictwo:

SGH

WSTĘP
Procesy przesuwania się gospodarki polskiej od logiki stowarzyszenia do logiki członostwa w Unii Europejskiej wymagają dynamicznego wykorzystania możliwości, jakie stwarza Układ Europejski z 1991 r., a także wyjścia poza ramy tych rozwiązań. W Polsce - podobnie jak w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - zasadnicze znaczenie mają procesy dostosowawcze do wymogów przyszłego członkostwa w Unii. Procesy te muszą przebiegać w warunkach rynkowych reform gospodarczych, prowadząc do osiągnięcia przez podmioty negocjujące, czyli przedsiębiorstwa, dojrzałości do zachowań partnerskich, przewidzianych logiką członkostwa w Unii.
Szybki rozwój wymiany handlowej między Polska i krajami Unii Europejskiej ujawnił szereg problemów polegających m.in. na tym, że specyfika rynku europejskiego i obowiązujących na nim norm staje się istotnym warunkiem ograniczającym działalność wielu polskich firm, nie osiągających wspomnianej dojrzałości partnerskiej.
Nie chodzi tu tylko o te firmy, które operują lub będą operowały na rynku europejskim, ale także o te, które muszą podejmować wyzwania stawiane przez ten rynek, a więc o problematykę o zasięgu ogólnogospodarczym. Dotyczy to zarówno norm jakościowych produktów (i procesu ich wytwarzania), jak i regulacji prawnych, postępu technicznego i organizacyjnego, metod zarządzania i finansowania, współpracy, integracji, a zwłaszcza konkurencyjności.
Zespół autorów przygotowujących niniejszą publikację, pozostając zasadniczo wierny misji Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, przyjmuje punkt widzenia przedsiębiorstwa na procesy integracyjne z Unią Europejską. Nie jest to punkt widzenia obszernie reprezentowany w polskiej literaturze. Z jednej strony rozwijamy obszar, którego nie obejmują analizy wpływów integracji europejskiej na stosunki handlowe i gospodarcze, podejmowane z perspektywy makroekonomicznej1. Z drugiej strony odnotowujemy coraz bardziej dostępne (również i na naszym rynku) pozycje poświęcone ogólnej specyfice zarządzania i marketingu na rynku europejskim, traktowanej jako pewna logika, której podporządkowanie się jest warunkiem sukcesu na tym rynku.
Celem prezentowanego opracowania jest pogłębienie refleksji nad uwarunkowaniami tej logiki wpisywania się polskich przedsiębiorstw w przestrzeń europejską. Nie mamy jeszcze w Polsce uporządkowanego wykładu przyjmującego taki punkt widzenia, więc należy sądzić, że ten zbiór esejów przyczyni się do szerszego prześwietlenia możliwości pokonywania barier europejskich w ich wszechstronności i złożoności.
Autorzy prezentujący swoje poglądy wywodzą się z różnych środowisk naukowych, mają różne zdania co do priorytetów, różne podejścia, w różny sposób wykładają swoje poglądy. Łączy ich natomiast wspólne poszukiwanie drogi budowania konkurencyjności międzynarodowej polskich przedsiębiorstw, jako warunek niezbędny naszej integracji gospodarczej z Unią Europejską.
Wśród zaprezentowanych esejów można zwrócić uwagę na te, które wskazują wyraźnie na współpracę i integrację europejską, jako wyzwanie wymagające podejmowania działań dostosowawczych, a nawet obronnych. Inne eseje są zorientowane bardziej ofensywnie, traktując rynek europejski jako potencjalną przestrzeń operacyjną dla polskich przedsiębiorstw.
Naszym zamierzeniem było, aby kolejność, w jakiej prezentowane są eseje, odpowiadała następującej konsekwencji rozważań:
Rozpoczynamy od bezpośrednich wyzwań stojących przed polskimi przedsiębiorstwami.
Mają one zarówno systemowy charakter, jak również wymagają rozpracowania szeregu technik
postępowania na rynku Unii. Przykładami są zamówienia publiczne, projekty inwestycyjne,formy finansowania zewnętrznego i zdolności do budowania aliansów strategicznych z europejskimi partnerami. Obserwując firmy sektora żywnościowego, znajdujemy wyostrzenie problemów, przed którymi stoją polskie przedsiębiorstwa.
Drugą grupę stanowią eseje poświęcone konkurencyjności przedsiębiorstw w ogóle.
Uwzględniają one perspektywę integracji z punktu widzenia innowacyjności oraz europejskich reguł obrony konkurencji i pomocy publicznej. Wprowadzeniem do nich jest esej poruszający kwestię zróżnicowanej atrakcyjności inwestycyjnej Polski dla firm europejskich.
Proponując taką konstrukcję tomu umieszczamy problematykę bezpośrednich zmagań firm z rynkiem na tle, czy może raczej na bazie szerszych uwarunkowań koncepcyjnych.
Marcin K. Nowakowski

Spis treści


ISBN: 0239-9512-450
Książkę znajdziesz w działach:
WIELKA PROMOCJA
202 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 1998
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 19.04.2021 16:39
książek w bazie: 40689


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.