00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Audytor
arrow Razem: 9779

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 204
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 204

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


NIEPOROZUMIENIA Z DORASTAJĄCYMI DZIEĆMI W RODZINIE UWARUNKOWANIA I WSPOMAGANIE
 

EWA GURBA EWA GURBA - Inne książki
44,90 zł 40,41 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 38,49 zł)
(RABAT 10%)

NIEPOROZUMIENIA Z DORASTAJĄCYMI DZIEĆMI W RODZINIE UWARUNKOWANIA I WSPOMAGANIE

Autor: EWA GURBA

Wprowadzenie

Rozdział 1. Charakterystyka relacji dorastających dzieci z rodzicami
1.1. Relacje rodzice-dorastające dzieci z perspektywy ujęcia systemowego
1.2. Rozwój młodzieży i jej relacje z rodzicami w kontekście modelu Selekcji-Optymalizacji-Kompensacji (SOC) Paula Baltesa
1.3. Relacje nastolatków z rodzicami w ujęciu interakcyjnym
1.4. Konflikt jako najczęściej opisywana forma interakcji rodziców z dorastającymi dziećmi
1.5. W kierunku modelu uwarunkowań relacji rodziców z dorastającymi dziećmi - propozycja własna
1.6. Konflikty młodzieży z rodzicami w świetle badań własnych
1.6.1. Metodyka badań własnych
1.6.2. "Dziedziny konfliktowe" między rodzicami a nastolatkami wyróżnione metodą analizy czynnikowej
1.6.3. Nieporozumienia z rodzicami w ocenie młodzieży i rodziców
1.6.4. Najbardziej i najmniej konfliktorodne dziedziny relacji z rodzicami w ocenie nastolatków
1.6.5. Obraz nieporozumień z rodzicami w percepcji młodzieży gimnazjalnej i licealnej
1.6.6. Różnice płciowe w zakresie częstotliwości i nasilenia nieporozumień z rodzicami w poszczególnych dziedzinach konfliktowych
1.6.7. Zmiana w relacjach z rodzicami w ocenie młodzieży gimnazjalnej i licealnej
1.6.8. Charakterystyka relacji rodziców z dorastającymi dziećmi - dyskusja wyników
1.7. Podsumowanie

Rozdział 2. Biologiczne uwarunkowania relacji nastolatków z rodzicami
2.1. Dojrzewanie biologiczne źródłem zmian w relacjach rodziców z dorastającymi dziećmi
2.2. Cechy temperamentu biologicznym czynnikiem określającym jakość relacji nastolatków z rodzicami
2.3. Związek cech temperamentu dorastających z jakością relacji z rodzicami w świetle badań własnych
2.3.1. Metodyka badań własnych
2.3.2. Związek cech temperamentu młodzieży ze wskaźnikami ich relacji z rodzicami w percepcji nastolatków
2.3.3. Związek cech temperamentu młodzieży ze wskaźnikami ich relacji z rodzicami w percepcji rodziców
2.3.4. Znaczenie cech temperamentu nastolatków dla jakości ich relacji z rodzicami - dyskusja wyników
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. Zmiany w procesach poznawczych nastolatków źródłem nieporozumień z rodzicami
3.1. Zmiany w procesach przetwarzania informacji u adolescentów
3.2. Myślenie formalno-operacyjne nową jakością rozumowań nastolatków
3.3. Adaptacyjny charakter myślenia postformalnego
3.4. Zmiany w postawie epistemicznej młodzieży i ich znaczenie w interakcjach społecznych
3.5. Reprezentacje umysłowe młodzieży i rodziców wybranych aspektów świata społecznego
3.6. Zdolności umysłowe młodzieży i rodziców jako predyktory jakości ich wzajemnych relacji na podstawie badań własnych
3.6.1. Metodyka badań własnych
3.6.2. Charakterystyki myślenia młodzieży i jej rodziców na podstawie badań własnych
3.6.3. Zdolności poznawcze młodzieży i jej rodziców - dyskusja wyników
3.6.4. Związki zdolności poznawczych adolescentów z jakością ich wzajemnych relacji na podstawie ocen tych relacji dokonanych przez młodzież
3.6.5. Udział cech myślenia młodzieży w zmienności wskaźników ich relacji z rodzicami według ocen rodziców
3.6.6. Związek zdolności poznawczych młodzieży z jakością relacji z rodzicami - dyskusja wyników
3.6.7. Cechy temperamentu młodzieży jako moderator związku ich zdolności umysłowych z jakością relacji z rodzicami
3.6.8. Cechy temperamentu młodzieży jako moderator związku ich zdolności umysłowych z jakością relacji z rodzicami - dyskusja wyników
3.6.9. Rozumowanie rodziców czynnikiem warunkującym jakość ich relacji z nastolatkami
3.7. Udział rozumowania rodziców w kształtowaniu się ich relacji z nastolatkami - interpretacja wyników badań własnych
3.8. Podsumowanie

Rozdział 4. Proces budowania tożsamości przez dorastających i jego znaczenie dla relacji rodzice-dzieci
4.1. Okres dorastania czasem budowania własnej tożsamości
4.2. Uwarunkowania i funkcje tożsamości w rozwoju nastolatków
4.3. Rozwój tożsamości dorastających w kontekście ich relacji z rodzicami
4.4. Związek buntu młodzieńczego ze stylami tożsamości - badania własne
4.4.1. Metodyka badań własnych
4.4.2. Charakterystyka buntu młodzieńczego i stylów tożsamości badanej młodzieży
4.4.3. Związek między poziomem buntu młodzieńczego a stylami tożsamości młodzieży
4.4.4. Udział buntu młodzieńczego w kształtowaniu relacji adolescentów z rodzicami - badania własne
4.4.5. Związek stylów tożsamości adolescentów z jakością ich relacji z rodzicami - badania własne
4.4.6. Udział stylów tożsamości w powstawaniu nieporozumień rodziców z nastolatkami w różnych fazach ich dorastania
4.4.7. Udział buntu młodzieńczego i stylów budowania tożsamości w kształtowaniu relacji adolescentów z rodzicami - dyskusja wyników
4.5. Podsumowanie

Rozdział 5. Kulturowe uwarunkowania relacji adolescentów z rodzicami. Czy konflikt rodzice-dorastające dzieci jest konfliktem pokoleń?
5.1. Rozstrzygnięcia terminologiczne dotyczące pojęć pokolenie, luka pokoleniowa i zmiana społeczna
5.2. Relacje rodzice-dorastające dzieci w kulturach postfiguratywnych oraz kofiguratywnych i prefiguratywnych
5.3. Kultura a wychowawcze oddziaływanie rodziców na przykładzie kultur indywidualistycznych i wspólnotowych obecnych w grupach etnicznych społeczeństwa amerykańskiego
5.4. Różnice generacyjne źródłem konfliktów między rodzicami a dorastającymi dziećmi
5.5. Międzypokoleniowa transmisja systemu wartości w obrębie rodziny
5.6. Światopogląd nastolatków - uwarunkowania kulturowe czy niezależność kulturowa
5.7. Różnice w światopoglądzie nastolatków i ich rodziców czynnikiem warunkującym ich wzajemne konflikty w świetle badań własnych
5.7.1. Metodyka badań własnych
5.7.2. Różnice w światopoglądzie nastolatków i ich rodziców
5.7.3. Znaczenie różnic światopoglądowych nastolatków i ich rodziców dla jakości wzajemnych relacji - interpretacja wyników badań własnych
5.8. Podsumowanie

Rozdział 6. Wspomaganie młodzieży w rozwiązywaniu społecznych, codziennych problemów
6.1. Model badań interwencyjnych
6.2. Stymulowanie rozwoju poznawczego młodzieży licealnej - badania własne
6.2.1. Metodyka badań własnych
6.3. Rezultaty stymulacji procesów poznawczych - prezentacja wyników badań własnych
6.3.1. Zmiany w poziomie rozumowania formalno-operacyjnego nastolatków mierzonego w TOF pod wpływem działań interwencyjnych
6.3.2. Wpływ działań interwencyjnych na rozwój cech postformalnego myślenia licealistów mierzonego dylematami Testu "Codzienne problemy"
6.3.3. Zmiany w obrębie wiedzy epistemicznej u licealistów uczestniczących w treningach wspomagających rozwój poznawczy
6.3.4. Interpretacja zmian w różnych formach aktywności poznawczej pod wpływem działań stymulacyjnych
6.3.5. Modyfikacja poziomu buntu młodzieńczego w wyniku przeprowadzonej stymulacji procesów poznawczych licealistów
6.3.6. Modyfikacja relacji rodzice-dorastające dzieci w wyniku stymulacji procesów poznawczych nastolatków
6.3.7. Porównanie dynamiki zmian w obrębie rozwoju poznawczego, buntu młodzieńczego i jakości relacji z rodzicami pod wpływem działań interwencyjnych

Rozdział 7. Podsumowanie
7.1. Ograniczenia prezentowanych badań
7.2. Końcowe uwagi w dyskusji nad konfliktowym charakterem relacji dorastających dzieci z rodzicami

ANEKS I
ANEKS II
ANEKS III
ANEKS IV
ANEKS V
ANEKS VI

Bibliografia

Summary

Indeks terminów

Indeks nazwisk


ISBN: 978-83-233-3493-4
Książkę znajdziesz w działach:
PSYCHOLOGIA
385 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 11.05.2021 16:33
książek w bazie: 40491


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.