Komentarz do nowej ustawy o prawach konsumenta omawia szczegółowo następujące zagadnienia:
ogólne obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami,
obowiązki informacyjne w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość,
prawo odstąpienia od umowy,
umowy dotyczące usług finansowych zawieranych na odległość
przepisy zmieniające i przejściowe.
Komentarz omawia zakres i sposób realizacji obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta przy zawieraniu typowych umów. Ma to ułatwić konsumentowi świadome podjęcie decyzji o ewentualnym zawarciu umowy. W celu zapewnienia konsumentowi niezbędnej ochrony przepisy wprowadzają także, mający zastosowanie do wszystkich umów konsumenckich (a więc również tych zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość), obowiązek uzyskania przez przedsiębiorcę wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności. W komentarzu zostały omówione też wyłączenia stosowania przepisów dotyczących obowiązków informacyjnych w odniesieniu do drobnych umów życia codziennego.
W książce zostanie omówiony też zakres i sposób realizacji obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pozostałe obowiązki spoczywające na przedsiębiorcy w związku z zawieraniem z konsumentem umów tego rodzaju (w szczególności obowiązek wydania konsumentowi dokumentu umowy lub potwierdzenia jej zawarcia. Katalog obowiązków informacyjnych przewidzianych w omawianych przepisach zostaje ujednolicony dla obu rodzajów umów zawieranych w okolicznościach nietypowych (tj. poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość). Będzie istotnie poszerzony w porównaniu z obecnym stanem prawnym, co wynika z potrzeby zapewnienia konsumentowi szczególnej ochrony przy zawieraniu umów w takich okolicznościach. W przypadku umów zawieranych na odległość za pomocą telefonu nakłada się na przedsiębiorcę obowiązek potwierdzenia konsumentowi treści proponowanej umowy, na papierze lub innym trwałym nośniku.