00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Kasia567
arrow Razem: 9748

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 226
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 226

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


WYBRANE ZAGADNIENIA I PROBLEMY Z PEDEUTOLOGII  Książka tymczasowo niedostępna
HENRYK BUDZEŃ HENRYK BUDZEŃ - Inne książki
28,25 zł 25,42 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 24,21 zł)
(RABAT 10%)

WYBRANE ZAGADNIENIA I PROBLEMY Z PEDEUTOLOGII

Wydawnictwo:

WSA BIELSKO-BIAŁA

Wychowanie człowieka, którego celem jest kształtowanie jego osobowości, dzisiaj, a więc w początkach XXI wieku, w tak dynamicznie zmieniających się warunkach, staje się coraz większym problemem. Spośród środowisk, mających największy wpływ na rozwój osobowości dzieci i młodzieży, takich jak rodzina, Kościół, szkoła, media i rówieśnicy, środowisko szkolne w dalszym ciągu odgrywa znaczącą rolę w procesie wychowania.
Wyposażanie uczniów w określone wiadomości, kształtowanie pożądanych umiejętności oraz oddziaływanie na rozwijanie cech osobowościowych dzieci i młodzieży, stanowi główny cel działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły jako instytucji, który można określić jako świadczenie specyficznego rodzaju usług na rzecz społeczeństwa. Ten złożony cel szkoły realizują za pośrednictwem zatrudnionych w nich nauczycielach, od których w dużym stopniu zależy jakość, a więc sprawność i skuteczność realizowanego w tych instytucjach procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Ogólnie można powiedzieć, że przed współczesnymi nauczycielami stają trudniejsze niż kiedykolwiek zadania, ponieważ pracując w ciągle i bardzo szybko zmieniających się warunkach, muszą nie tylko koncentrować swoją uwagę na działalności dydaktyczno-wychowawczej, ale także ustawicznie aktualizować swoją wiedzę i umiejętności, doskonalić swoje procedury postępowania w różnych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych. Nie wszyscy mają świadomość specyficznej i złożonej pracy współczesnych nauczycieli, ogromnych napięć, dylematów, sprzeczności i konfliktów oraz wielorakich uwarunkowań efektów ich działalności.
Moje zainteresowania zawodem nauczyciela sięgają czasów studenckich, kiedy to wybierając specjalizację pedagogiczną zastanawiałem się już wtedy jakimi cechami i właściwościami powinien charakteryzować się nauczyciel aby właściwie realizował stawiane mu zadania. Wraz z upływem czasu, pracując jako nauczyciel takich pytań przybywało i również dzisiaj przystępując do przygotowania niniejszego opracowania stawiam sobie wiele pytań dotyczących współczesnego nauczyciela. Uważam, że w dalszym ciągu aktualne jest pytanie: Kim powinien być nauczyciel, a więc człowiek, któremu powierza się kształtowanie osobowości drugiego człowieka?
Pojęcie "nauczyciel" ma swoją długą historię, natomiast naukowe opracowania dotyczące zawodu nauczycielskiego pochodzą z początków XX wieku, kiedy to zapoczątkowany został rozwój usamodzielniającego się działu pedagogiki jakim jest pedeutologia gromadząca wiedzę o nauczycielu.
Wiedza z pedeutologii dotycząca nauczyciela, gromadzona przez blisko sto lat jest dosyć obszerna i ciągle wzbogacana. Podstawowe kierunki rozwoju pedeutologii zostały przedstawione w sposób ogólny w pierwszym rozdziale opracowania. Różne były kryteria oceny nauczyciela. W początkowym okresie rozwoju pedeutologii jako podstawowe kryterium "dobrego nauczyciela" przyjmowano osobowość. Dlatego też w rozdziale tym w pierwszej kolejności zostały przedstawione refleksje dotyczące osobowości nauczyciela. Po tych rozważaniach warto zastanowić się co z nich wynika dla współczesnego nauczyciela i jego edukacji.
Kolejny etap w rozwoju pedeutologii był związany z kwalifikacjami zawodowymi nauczycieli, czego efektem jest sprawność realizacyjna. Ten kierunek w pedeutologii został scharakteryzowany w kolejnym podrozdziale pierwszego rozdziału.
Trzeci etap obejmuje nurty humanistyczno-socjologiczne w pedeutologii, co zostało przedstawione w trzecim podrozdziale tego rozdziału.
Uważam jednak, że w początkach XXI wieku należy nieco inaczej myśleć o nauczycielu. Zawód nauczyciela jest specyficzny i złożony, co wynika przede wszystkim ze specyfiki procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Współczesny nauczyciel to nie tylko dobry "fachowiec", ale przede wszystkim "inspirator" i "menadżer" i dlatego uważam, że wyposażenie nauczycieli, czyli tych, którzy zajmują się organizacją procesów dydaktyczno-wychowawczych, w wiedzę o sprawności i skuteczności różnego rodzaju zabiegów i czynności staje się koniecznością. Wiedza z zakresu teorii organizacji jest niezbędna nie tylko dla kadry kierowniczej instytucji oświatowych, ale także dla wszystkich nauczycieli. Wiedza ta dotyczy warunków wszelkiego sprawnego działania, a więc także i działania nauczycielskiego .
Biorąc pod uwagę powyższe aspekty, w drugim rozdziale opracowania przedstawiona została specyfika procesu dydaktyczno-wychowawczego, w tym charakterystyczne cechy tego procesu jako zespołu działań nauczyciela i uczniów. Sądzę, że zapoznanie się z problematyką zamieszczoną w tym rozdziale powinno pomóc przyszłym pedagogom organizować własną pracę zawodową, która polega w dużej mierze na kierowaniu zespołami ludzkimi (zespołami uczniów).
Sprawność i skuteczność (efektywność) procesu nauczania-uczenia się zależy od wielu czynników, w tym od nauczyciela, a ściślej mówiąc od tego jak on realizuje powierzone mu określone funkcje zawodowe, które wraz z rozwojem zawodu nauczycielskiego ulegały różnym modyfikacjom. Zmiany w ujmowaniu funkcji zawodowych oraz charakterystyka funkcji zawodowych jakie powinien realizować współczesny nauczyciel zostały przedstawione w trzecim rozdziale opracowania.
Czwarty rozdział obejmuje wyjaśnienie istoty formalnych i faktycznych kwalifikacji oraz kompetencji zawodowych a także charakterystykę składników kwalifikacji i kategorii kompetencji zawodowych współczesnego nauczyciela.
Myśleć inaczej o nauczycielu, to w pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie: jakimi szczególnymi cechami i właściwościami osobowościowymi (predyspozycjami) powinni charakteryzować się kandydaci na nauczycieli oraz w jaki sposób dokonywać ich naboru i selekcji!
Należy jednak pamiętać, że zawsze można mówić o pewnym zbiorze cech i właściwości, jakimi powinien charakteryzować się pedagog, błędem byłoby zapomnienie o tym, że każda epoka stawia przed nauczycielem specyficzne, często odmienne zadania, których realizacja wymaga określonych, zgodnych z oczekiwaniami kompetencji i określonej przydatności zawodowej.
Potrzeba kształcenia nauczycieli jest więc sprawą oczywistą i pozostaje społecznie ważnym zagadnieniem. Wątpliwości pojawiają się jednak dopiero przy próbie jasnego i precyzyjnego określenia, jakiego nauczyciela chcemy wykształcić. W związku z powyższym problematyka kształcenia nauczycieli została przedstawiona w piątym rozdziale opracowania.
Nauczyciel mając określone odpowiednie formalne kwalifikacje zawodowe i realizując swoje funkcje zawodowe, w dalszym ciągu "staje się nauczycielem", ponieważ w dalszym ciągu trwa rozwój jego osobowości. Wykształcenie jaki uzyskuje kandydat na nauczyciela czy podwyższanie swoich kwalifikacji jakie uzyskuje czynny zawodowo nauczyciel poprzez dokształcanie, a także podwyższanie swoich umiejętności poprzez różne formy doskonalenia, to proces "stawania się nauczycielem", który realizowany jest poprzez rozwój zawodowy. Podstawy teoretyczne dotyczące tej problematyki oraz uzasadnienie potrzeby ustawicznego uczenia się nauczania, a także zagadnienia dotyczące statusu zawodowego nauczycieli i dylematy związane z oceną ich pracy zawodowej zostały przybliżone czytelnikowi w szóstym rozdziale.
Niniejsze opracowanie jest próbą przedstawienia w ogólnym zarysie niezbędnej wiedzy z zakresu pedeutologii, a więc wiedzy o nauczycielu. Autor jest świadomy tego, że nie jest ono wolne od wad i niedoskonałości. Stąd też będzie wdzięczny za wnikliwe i rzeczowe uwagi.
Praca zawiera wykaz literatury, z której korzystano przy jej opracowaniu i która powinna posłużyć do pogłębienia wiedzy o nauczycielu.

Spis treści


ISBN: 978-83-60430-23-1
Książkę znajdziesz w działach:
PEDAGOGIKA
110 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 02.03.2021 14:35
książek w bazie: 40753


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.