Metodyka pracy socjalno-wychowawczej - wybrane zagadnienia pod red. Ewy Kantowicz dotyczy istotnego problemu, jakim jest profesjonalne instrumentarium dla szeroko rozumianych helping professions - w tym również pracowników socjalnych. Tym nieŞmniej nie są oni - w odbiorze recenzenta - jedynymi adresatami ocenianej publikacji. Kwestia instrumentów działania dla takich zawodów i profesji jest fundamentalna. Nie tylko ważna dla teoretyków, ale nie do przecenienia dla praktyki. I to zarówno dla adeptów, jak i dojrzałych specjalistów w zawodzie. Książka jest swoistego rodzaju kompendium wskazówek i pomysłów na pracę z poszczególnymi grupami klientów szeroko rozumianej pracy socjalnej usytuowanej w różnych obszarach praktyki społecznej.
Opracowanie zasługuje więc ze wszech miar na wydanie drukiem ze względu na swoje wartości merytoryczne i aplikacyjne. Stanowić będzie na rynku wydawniczym cenny materiał metodyczny dla wielu zawodów pomocowych, dla teoretyków piszących swoje prace seminaryjne, dla praktyków stawiających pierwsze kroki w zawodzie oraz tych, którzy już wypaleni zawodowo poszukują ożywczego wsparcia.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Ortowskiej, prof. UJK
Przedstawione do recenzji wydawniczej opracowanie zasługuje na uwagę z kilku powodów. Powstało w środowisku jednej Katedry Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. To wartość, gdy pracownicy potrafią zintegrować się wokół wspólnego zadania. Wysycono kilka ważnych aspektów problematyki odnoszącej się do pracy socjalno-wychowawczej. Podjęte zadanie zostało zrealizowane w sposób spójny i jednorodny. Na uwagę zasługuje sam zamysł książki. Jej problematyka jest aktualna oraz istotna społecznie. Opracowanie w przedstawionej wersji posiada walory praktyczne, ale także poznawcze. Zostało dobrze osadzone w literaturze przedmiotu. Autorki korzystają z trafnie dobranej literatury krajowej, jak i zagranicznej. Sądzę, że opracowanie może stanowić formę dobrego oraz przydatnego podręcznika.
W odczuciu recenzenta powstająca publikacja znajdzie zainteresowanie wśród studentów pedagogiki, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczej oraz resocjalizacyjnej, a także innych kierunków i specjalności studiów kształcących w obszarach profesjonalnych kompetencji społecznych. Z pewnością spotka się z uznaniem praktyków działalności socjalno-wychowawczej: pracowników socjalnych, asystentów rodziny i terapeutów.
Z recenzji dr. hab. Andrzeja Ładyżyńskiego, prof. UWr