Niniejsza książka jest poświęcona problematyce zarządzania wiedzą o czynnikach ludzkich w kontekście zarządzania systemami i procesami pracy, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw wytwórczych i usługowych.
Poprawa efektywności organizacyjnej wymaga optymalnego wykorzystania
i ustawicznego rozwoju zdolności, kompetencji, wiedzy i umiejętności wszystkich pracowników. Jednocześnie sukces przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od kompleksowego zastosowania wiedzy o czynnikach ludzkich na przestrzeni całej organizacji. By cel ten osiągnąć, poszczególne procesy czy systemy zarządzania powinny się opierać na paradygmatach projektowania antropocentrycznego.
Wiedza o czynnikach ludzkich może też być pomocna w zarządzaniu procesami
biznesowymi w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych, jednocześnie
bacząc na złożoność wielowymiarowych interakcji między ludźmi a takimi systemami funkcjonującymi w konkurencyjnym środowisku.