00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Vikster
arrow Razem: 9772

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 256
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 256

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


ZMIANY W ŁAŃCUCHACH DOSTAW W ŚWIETLE ROZWOJU ZAOPATRZENIA Z RYNKÓW NISKOKOSZTOWYCH  Książka tymczasowo niedostępna
BARBARA OCICKA BARBARA OCICKA - Inne książki
41,00 zł 36,90 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 35,14 zł)
(RABAT 10%)

ZMIANY W ŁAŃCUCHACH DOSTAW W ŚWIETLE ROZWOJU ZAOPATRZENIA Z RYNKÓW NISKOKOSZTOWYCH

Wydawnictwo:

SGH

Wstęp

Zakupy i zarządzanie łańcuchem dostaw są dziedzinami, które w ostatnich latach zyskały ogromną i, co należy podkreślić, uzasadnioną popularność. Myśląc o rozpoczętym XXI w. i towarzyszących mu rewolucyjnych zmianach w zarządzaniu biznesem, trudno jest wyobrazić sobie pomyślną przyszłość jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, działającego na współczesnym rynku i z reguły już włączonego lub włączającego się w układ konkurencji globalnej, bez wsparcia jego działań biznesowych ze strony funkcji zakupowej. Dotyczy to także polskich firm, które bez nowoczesnych zakupów wkomponowanych w ramy zarządzania łańcuchem dostaw nie będą miały szansy podjąć rękawicy coraz agresywniejszej konkurencji. Co więcej, zarządzanie zakupami i łańcuchem dostaw w najbliższych dziesięcioleciach będzie z pewnością miało miejsce w odmiennym globalnym otoczeniu, na które szczególny wpływ wywrą najróżniejsze megatrendy oraz nasilające i nakładające się na siebie zagrożenia kryzysowe. Teoria oraz praktyka zarządzania zakupami i łańcuchem dostaw będą musiały proaktywnie wyjść naprzeciw takim uwarunkowaniom.
W zrozumieniu skomplikowanych problemów zarządzania zakupami i łańcuchem dostaw w świecie globalnych szans i zagrożeń może pomóc niniejsza książka. Dotychczas ukazało się niewiele publikacji poświęconych tematyce zarządzania zakupami w globalnym biznesie, prezentujących w pełni ścieżkę rozważań odnoszącą się do doświadczeń i praktyk przedsiębiorstw w Polsce. Tymczasem firmy w naszym kraju coraz częściej dostrzegają wpływ zakupów na swoją konkurencyjność. Wzrasta udział wartości zakupów w kosztach i przychodach ze sprzedaży przedsiębiorstw w coraz większym stopniu koncentrujących się na rozwoju kluczowych kompetencji. Ponadto zwiększeniu roli zakupów sprzyjają istotnie uwarunkowania obecnego kryzysu gospodarczego.
Warto także dodać, że globalna wioska stworzyła dla menedżerów zakupów świat nowych możliwości. W ostatnich latach szczególnie dynamicznie rozwija się fenomen zaopatrzenia z rynków niskokosztowych. Meandry zakupów globalnych stały się trudnym wyzwaniem dla firm w świetle uwarunkowań współczesnego, turbulentnego i bardzo konkurencyjnego otoczenia globalnego. Na tym tle autorka książki wychodzi naprzeciw problemom zarządzania zakupami i podejmuje pionierską próbę odpowiedzi na aktualne i ważne pytania. Kluczowe z nich dotyczą rozwoju globalnych strategii i najlepszych praktyk zakupowych w perspektywie zarządzania łańcuchem dostaw oraz wpływu zakupów na wartość dla interesariuszy.
Niniejsza publikacja stanowi prezentację wybranych zagadnień z zakresu zarządzania zaopatrzeniem. W książce ujęto teoretyczne analizy, ilustrując je wynikami badań ankietowych oraz studiami przypadków przedsiębiorstw z różnych branż. Przedstawiono metody i narzędzia zarządzania pomocne w osiąganiu sukcesu w internacjonalizacji zaopatrzenia. Wyjątkową zaletą pracy jest odwołanie do praktyk i doświadczeń polskich firm. Autorka ma nadzieję, że publikacja znajdzie szerokie grono czytelników zarówno w świecie akademickim, jak i wśród praktyków, w szczególności zajmujących się zarządzaniem zakupami i łańcuchem dostaw.
Książka została oparta w znacznej mierze na przygotowanej przez autorkę rozprawie doktorskiej, której główna teza wskazywała, że zmiany w strukturach, procesach biznesowych i komponentach zarządczych łańcuchów dostaw przedsiębiorstw rozwijających zaopatrzenie z rynków niskokosztowych istotnie wpływają na zwiększenie wartości dla interesariuszy. W celu jej zweryfikowania sformułowano następujące hipotezy badawcze:
H1: Znaczenie zaopatrzenia podlega współcześnie istotnym zmianom, które implikują dostrzeganie wpływu zaopatrzenia na realizację strategii przedsiębiorstw i ich łańcuchów dostaw oraz przyczyniają się do internacjonalizacji zaopatrzenia, a w szczególności do rozwoju zaopatrzenia z rynków niskokosztowych.
H2: Zaopatrzenie z rynków niskokosztowych jest związane z barierami w zarządzaniu łańcuchami dostaw przedsiębiorstw, których zmniejszanie wymaga zmian w strukturach, procesach biznesowych i komponentach zarządczych łańcuchów dostaw.
H3: Zmiany w łańcuchach dostaw przedsiębiorstw rozwijających zaopatrzenie z rynków niskokosztowych wpływają pozytywnie na ich integrację i przyczyniają się do realizacji celów o charakterze ekonomicznym, społecznym i środowiskowym.
H4: Mimo że zakres, cele i efekty zmian w łańcuchach dostaw przedsiębiorstw w świetle zaopatrzenia z rynków niskokosztowych są zróżnicowane w przekroju branż, to jednak można wskazać ich cechy wspólne.
H5: Zmiany w łańcuchach dostaw z udziałem polskich dostawców mogą stanowić wzorce najlepszych praktyk godnych naśladowania i podlegać transferowi w skali międzynarodowej.
Struktura książki odpowiada układowi dysertacji, dopasowanemu do potrzeb weryfikacji tezy i hipotez badawczych.
Rozdział 1 przedstawia zarządzanie łańcuchem dostaw w kontekście megatrendów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych, mających najsilniejszy wpływ na strategie i praktyki przedsiębiorstw. W ich obliczu najważniejszym celem zmian w łańcuchach dostaw jest wzrost wartości dla interesariuszy, zgodnie z koncepcją Triple Bottom Line i filozofią najlepszych praktyk.
W rozdziale 2 poświęcono uwagę problematyce internacjonalizacji zaopatrzenia firm. Uporządkowano etapy i strategie umiędzynarodowienia zakupów, a także określono czynniki sukcesu globalnego zaopatrzenia. Szczegółowej analizie poddano rozwój fenomenu zaopatrzenia z rynków niskokosztowych (ang. low-cost country sourcing).
Rozdział 3 prezentuje bariery w zaopatrzeniu z rynków niskokosztowych i sposoby ich oceny w zarządzaniu łańcuchami dostaw przedsiębiorstw reprezentujących różne branże. Wyjaśniono pojęcie kosztów ukrytych (ang. hidden costs) ściśle związane z oceną efektywności zaopatrzenia z rozważanych rynków.
W rozdziale 4 scharakteryzowano zmiany w łańcuchach dostaw wdrażane przez przedsiębiorstwa w celu zmniejszenia barier w zaopatrzeniu z rynków niskokosztowych i zwiększenia wartości dla interesariuszy. By zaprezentować miejsce i rolę polskich dostawców w globalnych sieciach dostaw, wykorzystano zarówno wyniki badania ankietowego, jak i studia przypadków.
Praca ma charakter interdyscyplinarny. Problematyka zarządzania zakupami została ujęta w kontekście zarządzania łańcuchem dostaw, zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw. To podejście odpowiada realiom rozwoju biznesu w globalnym, podlegającym dynamicznym zmianom o różnorodnym charakterze, otoczeniu XXI w. Książka może zostać wykorzystana jako pozycja pomocnicza przy nauczaniu takich przedmiotów, jak np. zarządzanie łańcuchem dostaw, zarządzanie zakupami w biznesie czy logistyka międzynarodowa. Wnioski z rozważań mogą pozwolić na doskonalenie praktyk zakupowych firm i przyczynić się do poprawy trafności decyzji menedżerów zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw o wyborze dostawców na coraz bardziej globalizującym się rynku.

Spis treści


ISBN: 978-83-7378-701-8
Książkę znajdziesz w działach:
TRANSPORT I LOGISTYKA
283 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 13.04.2021 12:08
książek w bazie: 40735


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.