00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Wojz
arrow Razem: 9774

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 145
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 145

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


WPŁYW REGULACJI NA SEKTOR PASAŻERSKIEGO TRANSPORTU LOTNICZEGO
 

ADAM HOSZMAN ADAM HOSZMAN - Inne książki
15,00 zł 13,50 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 12,86 zł)
(RABAT 10%)

WPŁYW REGULACJI NA SEKTOR PASAŻERSKIEGO TRANSPORTU LOTNICZEGO

Wydawnictwo:

SGH

Transport lotniczy stanowi jeden z najważniejszych sektorów gospodarki. Badania wskazują, że ma on istotne znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych regionów. Wysoka innowacyjność rozwiązań stosowanych w transporcie lotniczym sprawia, że jest on jednym ze stymulatorów rozwoju naukowo-technicznego. Jego funkcjonowanie generuje miejsca pracy wymagające wysokich kwalifikacji. Szacuje się, że 1 mln obsłużonych pasażerów w porcie lotniczym generuje bezpośrednio ok. 1 tys. nowych miejsc pracy (wartość ta jest uśredniona i zależy od charakteru portu lotniczego). Poza efektami bezpośrednimi istnieją jeszcze efekty pośrednie, indukowane i katalizowane. Suma tych efektów, która wielokrotnie przekracza efekty bezpośrednie, świadczy o dużym znaczeniu transportu lotniczego zwłaszcza w przypadku gospodarek wysoko rozwiniętych. Ze względu na rolę, jaką odgrywa transport lotniczy w stymulowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego, niezwykle ważne jest odpowiednie sformułowanie celów polityki transportowej wobec tej gałęzi.
Analiza historii regulacji sektora transportu lotniczego pokazuje, że w zależności od etapu rozwoju, na jakim znajdowała się ta gałąź transportu, państwa przyjmowały różne założenia polityki transportowej wobec tego sektora. Początkowo sektor transportu lotniczego był bardzo silnie uregulowany, co miało zapewnić mu odpowiednie warunki rozwoju i ochronę przed konkurencją ze strony innych gałęzi transportu o lepszej pozycji rynkowej. Gdy w latach siedemdziesiątych XX wieku okazało się, że liczne regulacje określające zasady funkcjonowania podmiotów w sektorze lotniczym ograniczają jego rozwój zamiast go stymulować, podjęto szereg decyzji mających na celu deregulację rynku transportu lotniczego. Obecnie wiele rynków pozostaje zderegulowanych. Dotyczy to przede wszystkim krajów wysoko rozwiniętych oraz pewnej grupy krajów rozwijających się, cechujących się wysokim tempem wzrostu gospodarczego, takich jak państwa regionu Azji Południowo-Wschodniej. Mimo to istnieją wciąż regiony, gdzie transport lotniczy pozostaje wysoce uregulowany - są to przede wszystkim słabo rozwinięte kraje Afryki Subsaharyjskiej. W ostatnich latach widoczne są jednak coraz częstsze próby ponownego regulowania rynku transportu lotniczego. Wynika to z niedoskonałości tego rynku, które ujawniły się po jego zliberalizowaniu.
W niniejszej pracy zostanie podjęta próba syntetycznego przedstawienia historii regulacji sektora transportu lotniczego w kontekście zmian rynkowych, jakie zachodziły w tym sektorze na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Szczególny nacisk zostanie położony na analizę efektywności działań regulacyjnych (w tym deregulacyjnych i reregulacyjnych) z punktu widzenia poprawy sprawności i wydajności funkcjonowania systemu transportu lotniczego w Polsce i na świecie (analizie poddano rynek pasażerskiego transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej jako najlepiej udokumentowanych statystycznie przykładach deregulacji sektora lotniczego).

Spis treści


ISBN: 978-83-7378-707-0
Książkę znajdziesz w działach:
TRANSPORT I LOGISTYKA
69 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 19.04.2021 16:39
książek w bazie: 40689


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.