00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Wojz
arrow Razem: 9774

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 195
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 195

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


ZDOLNOŚĆ RELACYJNA W TWORZENIU EFEKTÓW WSPÓŁDZIAŁANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW  Książka tymczasowo niedostępna
ANNA WÓJCIK-KARPACZ ANNA WÓJCIK-KARPACZ - Inne książki
40,00 zł 36,00 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 34,29 zł)
(RABAT 10%)

ZDOLNOŚĆ RELACYJNA W TWORZENIU EFEKTÓW WSPÓŁDZIAŁANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

Wydawnictwo:

SGH

Praca składa się z trzech rozdziałów, których kolejność i treść jest podyktowana realizacją celu poznawczego oraz metodycznego. Celem rozdziału pierwszego jest dostarczenie argumentów na rzecz twierdzenia, że wysoka zdolność relacyjna stanowi wewnątrzorganizacyjny mechanizm sprzyjający zwiększaniu efektów relacji z partnerami rynkowymi. Dokonany przegląd literatury pozwala spojrzeć na zdolność relacyjną przedsiębiorstwa jako na czynnik sprzyjający tworzeniu dodatkowych finansowych i niefinansowych korzyści z relacji. Dostrzeżono rolę wysokiej zdolności relacyjnej w zwiększaniu efektywności relacji z dostawcami i/lub odbiorcami. Problem jest o tyle istotny, że efektywność przedsiębiorstwa uzależniona jest także od tego, jak korzystne są transakcje organizacji z otoczeniem.
W rozdziale poruszono ponadto zagadnienie identyfikacji źródeł renty relacyjnej, która na gruncie zarządzania jest określana mianem międzyorganizacyjnego efektu synergicznego i traktowana jako kryterium oceny relacji współdziałania. Scharakteryzowano warunki porównań synergetycznych, stanowiących bazę merytoryczną konstruowania wskaźników finansowych i niefinansowych efektów relacji z partnerami rynkowymi. Wskazano także mechanizmy zabezpieczające przechwytywanie tej renty przez uczestników relacji.
W rozdziale drugim przedstawiono modele badawcze (ogólny i szczegółowy) oraz propozycję operacjonalizacji wyróżnionych w nich zmiennych. Zaprezentowano także wskaźniki syntetyczne i analityczne umożliwiające ocenę zdolności relacyjnej przedsiębiorstw oraz finansowych i niefinansowych efektów relacji z konkretnymi partnerami rynkowymi. Wskaźniki te są możliwe do zastosowania w wypadku przedsiębiorstw nastawionych na zysk, a jednocześnie nienależących do grup kapitałowych. Zaproponowane mierniki mieszczą się w obszarze skutków relacji przedsiębiorstwa z dostawcami i odbiorcami, co pozwala na dokonywanie oceny ze względu na zmiany cech podlegających ich wpływowi. Możliwość oceny efektów relacji z partnerami rynkowymi za pomocą wskaźników dostarcza zarządzającym argumentów na rzecz zmiany warunków relacji lub jej opuszczenia. Zastosowanie proponowanych mierników z perspektywy pojedynczego przedsiębiorstwa pozwala na ocenę przypadającej mu nadwyżki korzyści z relacji z dostawcami i/lub odbiorcami. W rozdziale przedstawiono ponadto sposób doboru i opis próby badawczej.
Rozdział trzeci - o charakterze badawczym - stanowi logiczną kontynuację treści prezentowanych uprzednio. Zawiera interpretację wyników przeprowadzonego badania reprezentacyjnego w kontekście identyfikacji zależności ujętych w modelach: ogólnym i szczegółowym. W analizie wyników badania posłużono się miarą współzależności statystycznej (współczynnikiem korelacji liniowej Pearsona) oraz rachunkiem regresji. Opracowany w tym rozdziale materiał z badania reprezentacyjnego umożliwił weryfikację hipotez badawczych kluczowych dla celu pracy. Zmierzono zakres i skalę efektów finansowych (mierzonych za pomocą obniżki kosztów relacji) i niefinansowych (mierzonych za pomocą zwyżki zdolności reagowania na zmiany otoczenia) osiągniętych przez małe i średnie przedsiębiorstwa poprzez relacje współdziałania z dostawcami i odbiorcami. Jako kryterium oceny efektów relacji z partnerami rynkowymi wykorzystano międzyorganizacyjny efekt synergiczny, co dostarczyło argumentów na rzecz uznania relacji z dostawcami i odbiorcami za źródło renty relacyjnej.
Problem podjęty w pracy wydaje się istotny. W literaturze zarządzania strategicznego zwraca się bowiem uwagę na potrzebę odkrywania zdolności organizacyjnych stanowiących wsparcie dla interakcji zewnętrznych. Istnieje zgodność co do potrzeby lepszego zrozumienia zdolności relacyjnej jako wewnątrzorganizacyjnego mechanizmu tworzenia efektów relacji, który jest postrzegany jako istotny problem strategiczny, jako że odnosi się [on] do długoterminowej perspektywy przedsiębiorstwa i ma decydujący wpływ na jego sukces lub porażkę".

Spis treści


ISBN: 978-83-7378-743-8
Książkę znajdziesz w działach:
zarządzanie strategiczne
265 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 19.04.2021 16:39
książek w bazie: 40689


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.