00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  magdalena_wojcik
arrow Razem: 9777

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 188
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 188

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


PROCESY I MODELE INTERNACJONALIZACJI POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW  Książka tymczasowo niedostępna
MIROSŁAW JAROSIŃSKI MIROSŁAW JAROSIŃSKI - Inne książki
58,00 zł 52,20 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 49,71 zł)
(RABAT 10%)

PROCESY I MODELE INTERNACJONALIZACJI POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

Wydawnictwo:

SGH

Praca składa się z pięciu rozdziałów, których kolejność i treść odzwierciedlają cały proces badawczy, prowadząc do weryfikacji postawionej tezy i udzielenia odpowiedzi na pytania badawcze.
Rozdział 1 przedstawia różne podejścia do definiowania internacjonalizacji przedsiębiorstwa w literaturze przedmiotu, których podsumowanie stanowi własna definicja autora. W dalszej części rozdziału internacjonalizacja przedstawiona jest jako proces, którego odzwierciedleniem są różne modele internacjonalizacji. W rozdziale nacisk jest położony na uppsalski model sekwencyjnego rozwoju przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym oraz współczesne modele internacjonalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji urodzonych globalistów, przy jednoczesnej próbie uplasowania tych podejść wśród teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw. Rozdział 1 zawiera jednocześnie odpowiedź na pierwsze pytanie badawcze o modele internacjonalizacji stosowane na świecie.
Rozdział 2 zawiera przegląd i omówienie znanych autorowi 83 badań dotyczących w całości lub części internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, przeprowadzonych w latach 1990-2010, podzielonych na dwa okresy: przed i po akcesji Polski do Unii Europejskiej. Szczególną uwagę poświęcono badaniom nad wczesną internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw. Wynikiem przeglądu badań jest "mapa" polskich badań dotyczących internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, ze wskazaniem rzadko poruszanych problemów. Wnioski z przedstawionych w rozdziale 2 badań pozwalają odpowiedzieć na drugie pytanie badawcze oraz uzyskać wstępną odpowiedź na trzecie, czwarte i piąte pytanie badawcze. Przegląd wyników badań polskich przedsiębiorstw pozwala stwierdzić, że internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw rozpoczęła się, ale jest jeszcze na początkowym etapie rozwoju. Jednocześnie badania wskazują na urzeczywistnianie przez polskie przedsiębiorstwa zarówno modelu sekwencyjnego, jak i modelu wczesnej internacjonalizacji w swoim rozwoju międzynarodowym.
Rozdział 3 stanowi rozwinięcie przedstawionego krótko w rozdziale 1 modelu wczesnej internacjonalizacji przedsiębiorstw. Wczesna internacjonalizacja przedsiębiorstw jest na świecie stosunkowo nowym zjawiskiem, którego badania nie osiągnęły jeszcze dojrzałości. Wynikiem tego jest bardzo duże zróżnicowanie terminologiczne i definicyjne (także w Polsce), które znalazło obszerne omówienie w tym rozdziale. Przedstawiono tu również istniejące klasyfikacje przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych oraz szczegółową analizę przesłanek i motywów wczesnej internacjonalizacji.
Rozdział 4 stanowi kontynuację problematyki rozdziału 3 i przedstawia badania nad wczesną internacjonalizacją na świecie. W rozdziale 4 obszernie omówiono 30 wybranych badań przeprowadzonych w różnych krajach w ciągu ostatnich 20 lat, dotyczących tych problemów wczesnej internacjonalizacji, na których koncentrowali się do tej pory badacze. Dobór prezentowanych badań opierał się przede wszystkim na kryterium wkładu danych badań w poznanie zjawiska wczesnej internacjonalizacji przedsiębiorstw. Uzupełniającym motywem była chęć pokazania przeglądu poruszanych w związku z tym zagadnień i geograficznego rozproszenia badań. Rozdziały 3 i 4 uzupełniają odpowiedź na pierwsze pytanie badawcze.
Rozdział 5 zawiera prezentację wyników własnych badań empirycznych dotyczących internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw oraz przedstawienie wniosków wynikających z tych badań. Rozdział rozpoczyna przedstawienie siedmiu hipotez badawczych i omówienie sposobu ich weryfikacji w badaniach. Weryfikacja hipotez prowadziła do udzielenia pełnej odpowiedzi na trzecie, czwarte i piąte pytanie badawcze. Prezentacja wyników badań odpowiada podziałowi badań na dwa etapy. Najpierw zostały omówione wyniki analizy danych dotyczących wszystkich 241 przedsiębiorstw prowadzących ekspansję międzynarodową. Wyniki były prezentowane dla badanych przedsiębiorstw ogółem i w podziale na średnie i duże przedsiębiorstwa. Następnie przedstawiono wyniki badań 84 przedsiębiorstw dobranych celowo spośród przedsiębiorstw analizowanych w pierwszym etapie badań, wśród których wyróżniono 32 urodzonych globalistów. Wyniki analizy urodzonych globalistów są odnoszone do wyników analizy pozostałych przedsiębiorstw w próbie celowej.
W zakończeniu przedstawiono w skrócie odpowiedzi na wszystkie pytania badawcze, opracowane przez autora na podstawie analizy literatury przedmiotu i własnych badań empirycznych. Podsumowaniem przemyśleń autora na temat wczesnej internacjonalizacji przedsiębiorstw jest przedstawiony tu własny teoretyczny model wczesnej internacjonalizacji. W zakończeniu pracy została również zaprezentowana autorska propozycja przyszłych obszernych badań na temat wczesnej internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Wskazano również inne możliwe kierunki badań w przyszłości, których przedstawiony projekt nie obejmuje.

Spis treści


ISBN: 978-83-7378-826-8
Książkę znajdziesz w działach:
zarządzanie w organizacjach, UNIA EUROPEJSKA
404 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 05.05.2021 10:41
książek w bazie: 40615


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.