W prezentowanej książce autorka dzieli się z Czytelnikami wiedzą na temat użyteczności badań koniunktury, zdobytą w ciągu ponad dwudziestoletnich doświadczeń. Wskazuje zarówno grona odbiorców jak i korzyści, które potencjalni użytkownicy mogą osiągnąć, wykorzystując wyniki badań koniunktury do swojej pracy.
Wśród odbiorców-użytkowników tych badań można wymienić:
- bezpośrednich uczestników działalności gospodarczej
- pracowników instytucji państwowych i samorządowych
- analityków działalności gospodarczej
- badaczy zjawisk gospodarczych
- nauczycieli i studentów
- zwykłych obywateli.
Wszyscy oni, poznając wyniki tych badań, mogą zaspokoić potrzebę wiedzy o aktualnym stanie gospodarki, czerpiąc dodatkowe korzyści z dostępu do szybkiej i rozbudowanej informacji o przebiegu procesów gospodarczych w czasie rzeczywistym, z wyprzedzeniem sygnalizującej zmiany dynamiki działalności gospodarczej.