00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  Wojz
arrow Razem: 9774

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 205
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 205

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


OTWARTE INNOWACJE PRODUKTOWE REALIZOWANE PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA DZIAŁAJĄCE W POLSCE PODEJŚCIE ZASOBOWE
 

AGNIESZKA SOPIŃSKA AGNIESZKA SOPIŃSKA - Inne książki
WIOLETTA MIERZEJEWSKA WIOLETTA MIERZEJEWSKA - Inne książki
41,00 zł 36,90 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 35,14 zł)
(RABAT 10%)

OTWARTE INNOWACJE PRODUKTOWE REALIZOWANE PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA DZIAŁAJĄCE W POLSCE PODEJŚCIE ZASOBOWE

Wydawnictwo:

SGH

Znaczenie innowacji i innowacyjności jest w dzisiejszych czasach bezdyskusyjne. Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej na poziomie pojedynczych przedsiębiorstw, a także całych gospodarek związane jest z możliwościami kreowania i wdrażania innowacji. Początkowo proces tworzenia innowacji przyjmował postać modelu zamkniętego, realizowanego wewnątrz firmy i jedynie z wykorzystaniem jej wewnętrznych zasobów. Sukces powstałych w tym modelu innowacji był zależny jedynie od wewnętrznej wiedzy specjalistów danego podmiotu. Z czasem proces tworzenia innowacji zaczął przyjmować postać modelu coraz bardziej otwartego, w którym przedsiębiorstwa wykorzystują nie tylko własne pomysły do tworzenia innowacji, lecz także bazują na wiedzy zewnętrznych podmiotów oraz wykorzystują wewnętrzne i zewnętrzne ścieżki wprowadzania innowacji na rynek. Głównych przesłanek otwarcia procesu tworzenia innowacji należy upatrywać m.in. w akceleracji postępu technologicznego, rozwoju technologii IT, intensyfikacji procesów globalizacyjnych, rozwoju nowych form organizacji i kooperacji przedsiębiorstw, skróceniu cyklu życia produktów i technologii, wzroście kosztów działalności badawczo-rozwojowej, rozproszeniu zasobów wiedzy, rosnącej mobilności specjalistów oraz w rozwoju instrumentów ochrony własności intelektualnej. Zamiarem autorek książki było omówienie zagadnienia tworzenia innowacji w modelu otwartym na płaszczyźnie teoretycznej i empirycznej. Analiza teoretyczna obejmowała uporządkowanie pojęć dotyczących innowacji i ich klasyfikacji, wraz z charakterystyką ewolucji tworzenia innowacji. Szczególny nacisk autorki położyły na przybliżenie istoty modelu otwartych innowacji oraz roli zasobów w procesie ich tworzenia. Dokonany przegląd dotychczas prowadzonych badań zainspirował autorki do zajęcia się tematem otwartych innowacji na rynku polskim. W tym celu przeprowadzone zostały badania empiryczne, w ramach których zidentyfikowano skalę i charakter zjawiska otwartych innowacji produktowych, uwarunkowania zasobowe ich powstania oraz efekty wdrożenia. Badania zostały zrealizowane w 2015 r. przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i obejmowały 123 innowacyjne przedsiębiorstwa działające w Polsce. Przeprowadzone studia literaturowe ukazały wieloznaczność podejść do rozumienia pojęcia innowacji, co skłoniło autorki do zaproponowania własnej definicji pojęcia innowacji. Za innowację uznano wszelką celowo zaprojektowaną, korzystną zmianę w dowolnym obszarze działalności przedsiębiorstwa, która powstała w przedsiębiorstwie lub jego otoczeniu. Z kolei uporządkowanie typologii innowacji pozwoliło na wybór dwóch parametrów podziału jako priorytetowych dla prowadzonych badań empirycznych: obszaru zmian oraz genezy powstania. Posługując się pierwszym parametrem, wyselekcjonowano kategorię "innowacje produktowe". Na podstawie parametru drugiego, biorąc pod uwagę kryterium "źródła" innowacji, wyselekcjonowano kategorię "innowacje otwarte". Łączne zastosowanie obu parametrów pozwoliło zdefiniować przedmiot badań empirycznych jako "otwarte innowacje produktowe". Są to innowacje produktowe realizowane przez przedsiębiorstwo we współpracy z zewnętrznymi podmiotami, czyli w modelu otwartym. Książka obejmuje osiem rozdziałów, z których pierwsze trzy stanowią teoretyczne omówienie podjętego zagadnienia, a kolejne prezentują wyniki własnych badań empirycznych.

Spis treści


ISBN: 978-83-8030-126-9
Książkę znajdziesz w działach:
gospodarka
162 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2017
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 19.04.2021 16:39
książek w bazie: 40689


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2021 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.