Doskonalenie usług ubezpieczeniowych i sposobu ich świadczenia służy wzmacnianiu pozycji konkurencyjnej ubezpieczyciela, a w działaniach tych bardzo pomocne jest wsparcie się nowoczesną wiedzą i technikami teleinformatycznymi, opracowanie poprawnej koncepcji rozwoju e-biznesu oraz jej konsekwentne wdrożenie w struktury wewnętrzne firmy i system powiązań z klientami.
Nawiązując do postawionej hipotezy, głównym celem pracy jest opracowanie koncepcji zastosowania e-biznesu przez firmy ubezpieczeniowe na rynku polskim. Natomiast celami cząstkowymi są:
- zaprezentowanie istoty e-biznesu oraz potencjalnych korzyści
- zastosowania rozwiązań e-biznesowych w działalności gospodarczej,
- rozpoznanie dotychczasowego angażowania się firm świadczących usługi ubezpieczeń gospodarczych w Polsce i wybranych krajach w e-biznes oraz sposobów podejmowania działalności w tym obszarze,
- przedstawienie warunków wyjściowych uzasadniających angażowanie się firm ubezpieczeniowych w rozwiązania e-biznesowe.
Rozważania w pracy sprowadzają się do ubezpieczeń gospodarczych, z wyłączeniem ubezpieczeń morskich i reasekuracji.